Utflykt till Lövstabruk 23 juli 2011

Vi brukar göra en utflykt varje sommar tillsammans med goda vänner. Sommaren 2011 blev ju inte riktigt som jag tänkt mig, så det blev en kortare dagsutflykt till Lövsta Bruk. Vädret passade mig utmärkt då det var lite molningt den dagen.

Vi började med att fika i en härligt grön trädgård.



Så här såg det ut inomhus, men vi valde trädgården.



Sedan blev det en rundvandring i det gamla bruket med en kunnig guide.



Bruksgatan med kyrkan i förgrunden.



Jag tillsammans med en vallonsmed i slottsträdgården.

 

Herrgården var inte sig riktigt lik då man genomför en stor renovering av byggnaden.



Vi avslutade med ett besök i Magasinet där man hade en utställning med Erik Höglunds fina glaskonst.






Jag fyndade en ljusstake på Tradera förra året som Erik Höglund har designat den ser ut så här.

Här kan du läsa mer om Lövsta Bruk






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0