Söndag 21 Mars

Idag kom vintern tillbaka till Uppsala. Snön vräker ner och vädret lockar inte till några längre promenader. Annat var det igår, då värmde solen och massor med folk passade på att njuta på någon bänk, eller mot en husvägg.

Uppsala har idag Bandyfinalen och massor med folk kommer att börja festa redan före lunch. Bandyentusiaster kommer att äta pyttipanna och dricka öl och nubbe, innan de beger sig till finalen. 

 Man kunde läsa om det i dagens UNT. Se min länk.

Sedan tågar de olika falangerna med poliseskort mot Studenternas Idrottsplats. Bollnäsanhängarna gick förbi huset där jag bor, väldigt många använde mitt närområde som pissoar, snön vräkte ner, man får hoppas att deras ansiktsmålningar var gjorda med vattenfast färg.

 






Nu är det avgjort Hammarby vann och Bollnäsborna får åka norrut som förlorare.



Här återvänder en del av publiken, på väg mot Centralen. Mitt bland alla bilar fanns även en cykeltaxi.



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0