Brudpar genom tiderna som kan inspirera dagens blivande brudpar!

Eftersom det råder stor bröllopsyra i år, med anledning av Viktoria och Daniels bröllop, så ska jag lämna ett bidrag till alla som går i bröllopstankar.

Har hittat en del gamla brudfoton som föreställer släktingar till mig. Kul att se hur modet har växlat genom åren.





Min morfars kusin Hugo gifte sig någon gång på slutet av 1920-talet.




Det här är min mormor och morfar de gifte sig 1926. Då präglades sättet att ha slöja och krona av prinsessan Astrid som sen blev drottning i Belgien.





Ett lite ovanligt bröllopsfoto frånsläktingar i USA, bruden står och brudgummen sitter.





Fler bröllopsbilder på kusiner till min morfar, det här är Julia. Kolla in de häftiga skorna!





En annan av min morfars kusiner.





Min morfars bror och min mormors syster blev ett par, de gifte sig 1928. Här var det också vackra skor!





Min mammas kusin Signe gifte sig på 1930-talet.





Det gjorde även kusinen Greta, som för övrigt är hockeymålvakten Lillhonkens farmor.





Mammas kusin Ulla gifte sig på 1950-talet, hon vann sin brudklänning genom en damtidning.





Mammas kusin Börje gifte sig 1960 och jag var brudnäbb.



Kommentarer
Postat av: Stina

Vad fina bilder! Fint att alla hade krona ^^

2010-03-27 @ 20:19:48
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0