Matrum med en hel del blått och vitt

I matrummet har jag satsat på mest blå/vita saker.



Vas, urna och lampfot i Delftporslin inköpta på Uppsala Auktionskammare. Torsos i blått glas från Sea Glas Bruk Kosta. Tavlan ett gammalt oljetryck från mitt föräldrahem, fynd på vinden. Liten ljuslykta med fjäril från Miljögården design. Gammal skänkduk från föräldrahemmet.



Lockurna från Tyskland också den inköpt på Uppsala Auktionskammare.



Vackra krukor för mina orkideér kommer från Kungsängens Blomsterhandel i Uppsala.



Fyrtornet köpte jag vid ett besök på Ölands södra udde, vid fyren Långe Jan.



Den här fina krukan fick jag av släktingar å besök från USA, den är inköpt i Slottsboden på Stockholms slott.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0